Lydanlæg til konference

Pyh ha, det har godt nok givet sved på panden, det problem, jeg løb ind i for to dage siden. Jeg blev ringet op af inspektøren for idrætshallen her i byen, hvor vores firma på fredag skal holde den årlige generalforsamling i aktieselskabet, og han fortalte, at der var opstået et problem, for der havde været indbrud i hallen, og så godt som alt det AV udstyr og andet teknisk udstyr, der er fast inventar i hallen, var blevet stjålet.

For mig, der står i spidsen for at tilrettelægge generalforsamlingen med normalt cirka 150 deltagere, var det bestemt et problem. For vi har holdt vores generalforsamlingen i hallen gennem en længere årrække, og vi har haft god hjælp af det ret omfattende udstyr, som hallen råder over, og nu var det udstyr pludselig ikke længere til rådighed, og hallens inspektør gjorde mig opmærksom på, at det ville være vores egen opgave at skaffe det nødvendige udstyr, fordi han selv ville være bortrejst de kommende dage.

Først og fremmest skulle jeg i hvert fald bruge en overhead projektor, fordi vores økonomidirektør er afhængig af den, når regnskabet skal fremlægges. Så jeg måtte finde et firma, der påtager sig projektor udlejning, for sådan en er bare et must til det arrangement. Jeg fandt dem her: http://lunaudio.dk/udlejning/projektor/

Heldigvis kunne halinspektøren hjælpe mig på det punkt, for han vidste, at et firma i vores naboby faktisk har specialiseret sig udlejning af alle former for konference udstyr. Han fortalte, at de i hallen ved flere lejligheder havde lejet forskelligt udstyr i det firma, når der skulle afvikles arrangementer, som krævede mere udstyr end det, de i forvejen har i hallen.

Han fortalte, at de flere gange havde overladt det til det pågældende firma at sørge for alt vedrørende lyd og lys, når der for eksempel skulle holdes koncerter med rockorkestre eller lignende.

Han gav mig telefonnummeret til det firma, han havde anbefalet, og han fortalte mig også, at det ville være lettest, hvis jeg snakkede med en mand, der hedder Erik, for han er vant til at levere udstyr til vores hal, så han kender det hele i forvejen.

Og da jeg havde talt med denne Erik kunne jeg heldigvis tørre sveden af panden, for han havde tilsyneladende fuld forståelse for, hvad det var, jeg havde brug for til vores generalforsamling. Jeg nævnte selv noget udstyr, som jeg umiddelbart vidste, at vi skulle bruge, og så supplerede han med at spørge, om vi ikke også havde brug for dit eller dat.

For eksempel foreslog han, at vi også lejer en digital infostander, så vi kan informere deltagerne i generalforsamlingen om dagens program, lige så snart de er kommet ind i hallen. Den service har vi faktisk ikke ydet tidligere, men det lød bestemt som en god ide, så jeg tog imod hans forslag.

Normalt plejer jeg bare at lave en form for oversigt, som jeg printer ud i A3-format og hænger op på væggen indenfor indgangen, men det ser nok lidt mere professionelt ud med en digital tavle, så det glæder jeg mig til.

Kæmpe stor tak til:

Udlejning af lyd, lys, AV og scene løsninger

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *